De 4 stappen van de Winstrivier
Maak zelf een overtuigende website, folder of promotieactie in 4 stappen.

- stap 1 -
Onderzoek de onderstroom

- stap 2 -
Bepaal de promotiemiddelen

- stap 3 -
Verzamel de 22 bouwstenen

- stap 4 -
Maak vaart met blauwdrukken
- stap 1 -
Onderzoek de onderstroom
Je begint in de schoenen van je klant. Je ontdekt wat hij eigenlijk écht van je wil. Dat is meestal iets anders dan je verwacht.
Je onderzoekt dit verrassend eenvoudig met behulp van de waarde-vragen. Zo krijg je je waarde helder, gezien door de ogen van je klant. Aan het einde van stap 1 weet je welke kernpunten je moet communiceren.
- stap 2 -
Bepaal de promomotiemiddelen
Met behulp van de aankruislijst beslis je welke promotiemiddelen je gaat maken. En je bedenkt een sterke naam voor je bedrijf, aanbod of actie.
Deze stap wakkert je visualisatievermogen aan. Je gaat alles voor je zien. Dat heeft je brein nodig om van abstract denkwerk tot concrete middelen te komen. Aan het einde van stap 2 weet je precies welke communicatiemiddelen je gaat maken. En welke niet.
- stap 3 -
Verzamel de bouwstenen
Je verzamelt de 22 essentiële bouwstenen die op je website, in je folder of promotieactie thuishoren. Met deze bouwstenen kun je elk promotiemiddel in elkaar zetten.
De bouwstenen helpen je om niet langer lineair te bouwen, maar modulair. De meeste ondernemers maken alles 'middel voor middel', bijvoorbeeld eerst de website en dan de folder. Maar jij hoeft nu alleen nog maar de middelen als Lego in elkaar te zetten. Dat levert je veel tijdwinst op.
- stap 4 -
Maak vaart met blauwdrukken
De volgorde waarin je klant jouw promotiemiddel doorloopt, heeft invloed op zijn beslissingsproces. Overtuigende promotie is daarom slim opgebouwd.
Je krijgt dit zelf voor elkaar met onze blauwdrukken van websites, folders en promotieacties. Zo weet je zeker dat je klanten de waarde van je aanbod zien en overgaan tot kopen.
De Winstrivier helpt je in 4 stappen door het creatieproces. Beginnend bij de onderstroom. Simpel en diep.
Jacquelien Polman, tekstbureau Gelikt Getikt
"Met de Winstrivier heb ik door middel van vier kleine stapjes een hele grote stap gemaakt."
Judith Kimenai, Code Taal Tekstbureau
"Het stappenplan maakte het proces naar mijn nieuwe website heel wat makkelijker zou maken. De stappen daagden me uit om kritisch over mijn eigen werkzaamheden na te denken. In m’n eentje zou ik zo’n proces snel laten liggen."
Bart Wijnen, Z.O.N. arbeidsvoorziening
"Mijn conclusie is dat het goed is om voor het proces te gaan zitten. En vooral om in de schoenen van mijn klanten te gaan staan. Zelf denk je snel dat het zo zit, maar je klanten zien dat vaak anders."